هفت دقیقه

حاوی الفاظ رکیک

هفت دقیقه

حاوی الفاظ رکیک

سعدیا

امروز روز بزرگداشت سعدی .

کدوم شعرش رو خیلی دوس دارید ؟! 

یه بیت شعر از سعدی که خیلی دوس دارید رو کامنت کنید .


خودم :

سعدیا پیکر مطبوع برای نظر است 

گر نبینی چه بود فایده ی چشم بصیر ؟! 


هشتگ سعدی هیز می شود :)) 

نظرات 4 + ارسال نظر

هزار ‎جهد بکردم که سر عشق بپوشم
‎نبود بر سر آتش میسرم که نجوشم

ع 1397/02/01 ساعت 15:04

خدایا عجب دکتری هستی تو!!!!!!!

kilgh 1397/02/01 ساعت 16:56

سلام، این غزل رو یه بار از زبان استادی شنیدم که برامون دکلمه کرد و خیلی حال کردم باهاش و تبدیل شد به مورد علاقه ترینم. اینجا:
که نمی ذاره لینک بفرستم!!!
غزل ۴۹۴. مطلعش اینه که ای یار جفا کرده ی پیوند بریده، این بود وفا داری و عهد تو ندیده؟
در کوی تو معروفم و از روی تو محروم، گرگ دهن آلوده ی یوسف ندریده...
ولی تک بیت بخوام بگم... خیلی زیاده.
مثلا به این یکی خیلی ارادت دارم:

او می رود دامن کشان، من زهر تنهایی چشان
دیگر مپرس از من نشان کز دل نشانم می رود
یا اون تیکه که می گه الغیاث از تو که هم دردی و هم درمانی...
قشنگی کلامش همون سهل ممتنع بودنشه. که می فهمی و بعد با خودت می گی آی خدا واقعا چه جور این قدر روون و راحت با چندتا کلمه اینو گفته.
البته خوب شاهکار هایی اونور بوم هم داره که باعث شده آدم تعجب کنه از کسی که اون قدر خفن، چگونه همچین سخن خنکی. حالا این کامنت دونی ت نمی ذاره لینک بفرستم واست. ولی مثلا در مقایسه با یکی مثل فردوسی سعدی خیلی مخش تاب داشته و بویی از فمینیسم نبرده.

احسان 1397/02/01 ساعت 22:47

بعلللللله صد البته که درست می فرمایییید و می فرمایند.
ولی آقای سعدی برا 100 تا اسمی که بعدش رو آدم می زارن هم بیتی، دوبیتی، غزلی، کلا چیزی سراییده اند؟
و یا اتفاقات +18 بعدش چی؟؟؟ اونو چی میگی؟؟ برا اونم چیزی دارن؟

من اینجا میاد بی ادب میشم شدید یعنی اون خودِ بی تربیتم قشنگ میزنه بیرون.
البته تقصیری هم ندارما، یه نگاه بنداز به این هشتگای سمت چپ. من دیگه حرفی ندارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد